A Rasmussen Reports országos felmérést tartott, melynek során 1255 amerikai felnőttet kérdeztek meg telefonon vagy online, hogy egyetért-e a következő állítással: ,,A Disney-nek vissza kellene térnie az egészséges tartalom készítéshez, és meg kellene engednie a szülőknek, hogy ők döntsék el mikor tanítják gyermekeiket a szexualitásról.”
Az állítással a megkérdezettek 71%-a egyetértett, 22%-a nem, 10%-uk pedig határozottan nem értett egyet.
A közvélemény kutatásban Karen Burke – a Disney egyik vezetőjének – 2022-es kijelentéséről is kérdezték a résztvevőket, amikor is Burke a következőt állította: ,,A vállalatnak sok, sok, sok LMBTQIA karaktere van a meséiben”. A Rasmussen kérdése így szólt: ,,Az ilyen tartalom gyártás megfelelő-e 12 éven aluli gyermekek számára?” A válaszadók 54%-a nemmel válaszolt, 33%-a helyénvalónak tartotta, 13%-a pedig azt mondta, hogy ,,nem biztos”. A kutatók minden alkalommal 95%-os hibahatárral dolgoztak.
71% Want Disney to Return to Family-Friendly Entertainment
— Rasmussen Reports (@Rasmussen_Poll) May 6, 2024
While LGBTQ activists are happy with Disney’s gay “inclusion” agenda, most Americans wish the entertainment giant would go back to it’s family-friendly roots.
More At Rasmussen Reports:https://t.co/Tjx2Ewi1Od pic.twitter.com/ewoVTi91KZ
Már a Ramussen 2022-es kutatásában is kirajzolódtak ezek a trendek. Ekkor arról kérdezték az amerikai felnőtteket, hogy a ,,befogadásra” és ,,diverzitásra” helyezett hangsúly a Disney és ehhez hasonló cégek esetében jobbá vagy rosszabbá teszi a gyermek-szórakoztatóipart. Ekkor a kérdezettek 45%-a válaszolta azt, hogy ez rontja a gyermek-szórakoztatóipart, míg 28% vélekedett ezzel ellentétesen.
A publikum hozzáállása a pénztáraknál is megmutatkozott. A Disney LMBTQ karaktereket tartalmazó újabb filmjei – mint az Elemi vagy a Fura világ – ugyanis a stúdió történetének legrosszabb nézettségét hozták.
Nyitókép: Shutterstock